zondag 4 juni 2017

Moodboard babykamer

Veel mensen vragen al nieuwsgierig naar de babykamer.
Er valt alleen nog niet zo heel veel over te vertellen,
behalve dan dat ie in mijn hoofd al helemaal klaar is,
maar alleen de uitvoering zich nog te wensen over laat.
 
Tot nu toe is alleen nog maar het oude behang van de muur verwijderd,
en heb ik het wiegje helemaal kaal gemaakt en gebeitst.
 
Dat we nog niet verder zijn gekomen heeft te maken met het lekkere weer
en een ondernemende dochter.
Doordat Zoë steeds, wanneer we in de tuin zaten, 
naar de weg toe liep, had een tuinhek meer prioriteit. 
Dat ze daarna ontdekte dat ze ook door het gat in de heg kon kruipen om bij de weg te komen, vertraagde het klussen in de babykamer helemaal,
omdat daar ook eerst een hek langs moest komen.
 
Gelukkig is dat allemaal klaar, en kunnen we heerlijk buiten spelen
zonder dat ik steeds achter m'n dochter aan hoef te rennen.
En kan er dus langzaam aan weer geklust worden in de babykamer.
 
Om je toch alvast een kijkje in mijn hoofd te geven, heb ik een moodboard gemaakt:
 
 
Zoals je ziet worden het neutrale kleuren met veel natuurtinten!
Aan één wand komt steigerhout, net als in Zoë's kamertje.
 
1. Aan een andere wand komt fotobehang van een bos.
Een soort gelijk behang kocht ik in de aanbieding bij de Lidl.
2. Een kleurenpalet met bijpassende kleuren.
3. Mandjes van bosdieren. Ik ben van plan deze zelf te gaan maken.
4. Bosdieren van vilt. Ook deze wil ik zelf gaan maken en gebruiken aan bijvoorbeeld een mobiel, slinger en/of wagenspanner.
5. Natuurlijke accessoires zoals bijvoorbeeld deze paddenstoel
6. boomstam kussens, lekker zacht en net echt!
7. Zo'n schommelstoel lijkt me heerlijk om de baby straks in slaap te wiegen,
en misschien zelfs in te voeden. Wel met standaard, vanwege ons gipsplafond.
8. Dit dekbed is van Ikea, en omdat je de eerste 2 jaar geen dekbed mag gebruiken, wil ik de stof gaan gebruiken voor bijvoorbeeld een lakentje of aankleedkussenhoes.
9. soortgelijke kussenhoezen kocht ik bij de action, leuk voor in de hangstoel!
10. Ik heb lang zitten twijfelen tussen dit groene vloerkleed en een stukje kunstgras op de vloer. Maar zo'n kleed lijkt me toch iets zachter.
 
Zo heb je vast een beetje een idee wat zich in mijn hoofd afspeelt.
Hopelijk kan ik je snel wat foto's in het echt laten zien!
 
Heb jij nog leuke ideeën of tips voor deze babykamer?
Laat het me weten in een reactie!
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten